Project Description

La primera idea que et ve al cap quan penses en com incorporar el concepte RTC a classe sol ser pensar en projectes STEM a secundària on el procés de pensar, dissenyar, fabricar i exposar encaixa de forma natural.

Però en realitat, el ventall de possibilitats és molt més gran.

Aquesta activitat la vam realitzar amb les alumnes i alumnes de P5. Com cada any per celebrar Sant Jordi, van inventar un conte amb a seva mestra. Després van dibuixar les escenes del conte i van fer un llibre amb els dibuixos. Però aquest any, a més d’inventar, redactar i dibuixar, van fer una pelicula utilitzant la tècnica de l’stop-motion. Amb l’ajuda de l’HP Sprout van digitalitzar les escenes i els personatges, van retalla digitalment els personatges, els van animar sobre els escenaris i van gravar amb les seves veus la narració de cada escena.

Tot això ho van fer ells mateixos. Només va ser necessari que veiessin una única vegada com funcionava la digitalització i el programa d’animació. El resultat és el vídeo-conte d’El Joan i la Berta que, a més de ser la seva gran obra d’art, demostra que també en infantil es pot pensar, dissenyar, fer i exposar en una activitat tan poc STEM com inventar un conte.